שיווק רשתי MLM מול שיווק תוכניות שותפים באינטרנט

לעיתים קרובות ההתייחסות לשיווק MLM (שיווק רשתי) ולשיטת שיווק תוכניות שותפים באינטרנט היא דומה – כאשר בפועל ישנו שוני מהותי בין שתי שיטות השיווק והן לא דומות כלל.

שיטת השיווק הרשתית MLM קיימת הרבה יותר זמן משיווק תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן לבצע שיווק רשתי MLM מחוץ לאינטרנט ואכן רוב המשווקים הרב שכבתיים פועלים מחוץ לאינטרנט. משווק רב שכבתי אשר מפיץ מוצרים בתחומים כמו דיאטה, הריון וצמחי מרפא מחוייב לרכוש מידי חודש כמות מסויימת מהספק במחירי עלות ולמכור את אותה סחורה ברווח לקהל היעד של המוצר.

הסיבה ששיטת שיווק זו נקראת שיווק רב שכבתי או שיווק רשתי היא שכמשווק פעיל יש לך את האפשרות לצרף משווקים תחתיך ולהרוויח רווחים מנתח הפעילות שלהם. אם אתה בוחר בשיטת MLM (שיווק רשתי) עדיף לך להרשם לתוכנית כל עוד היא חדשה וזאת מכיוון שככל שאתה נמצא ברמה נמוכה יותר, הרווח הכספי שלך יהיה נמוך יותר – ולעיתים, אתה אף צפוי להפסיד את כספך !

לעומת זאת, במהלך שיווק תוכניות שותפים באינטרנט אתה לא מבצע שום מכירה בצורה ישירה. משווקים באינטרנט לא זקוקים להחזיק מלאי ולרכוש מוצרים מהספק – המשימה שלהם מסתיימת לאחר פרסום והפצת ההמלצות שלהם לקהל היעד הרלוונטי.

הבדל משמעותי נוסף בין שתי שיטות השיווק הוא שבשיווק תוכניות שותפים באינטרנט כל השותפים מרווחים עמלה בגובה זהה לעומת שיטת MLM (שיווק רשתי) בה ככל שאתה נמצא ברמה נמוכה יותר, אתה מרוויח פחות !

בהחלט יתכן מקרים בהם שותפים באותה תוכנית מרוויחים סכומים שונים. בדרך כלל, שותפים מומחים המוגדרים כ- SuperAffiliates מרווחים עמלות נדיבות יותר, מהסיבה הפשוטה שהביצועים שלהם טובים הרבה יותר מהשותף הממוצע והגדלת העמלות מהווה עבורם תמריץ משמעותי.

לסיכום, שיווק רשתי פועל כשיווק ישיר של מוצר כלשהו בעוד שיווק באמצעות תוכניות שותפים פועל כמודעת פרסום אשר מכוונת את הגולשים למקום בו הם יכולים לרכוש את אותו מוצר (אתר המפרסם).